.

.

כניסת שבת:

יציאה:

פרשת שבוע

.

שלוחי הרבי בקווקז נפגשו עם המושל.

(חיים זלצמן – col)

בלשכה המרווחת שבבניין הממשל במרכז העיר 'פיאטיגורסק', נערך מפגש מיוחד בין יורי צ'אייקה האחראי מטעם הקרמלין על אזור הקווקז, עם רבני וראשי הקהילה של ערי המחוז הפדראלי של צפון הקווקז, תחת שלטון רוסיה.

הקווקז הוא הגבול בין אירופה לאסיה, ומגיע עד לטורקיה ואיראן. בחלקו הרוסי מתנשא ההר הגבוה ביותר באירופה, ובערי הקווקז דוברים התושבים את מספר השפות הגדול בעולם. האזור כולו הוא בעל חשיבות אקולוגית רבה, וההיסטוריה היהודית היתה נוכחת בערים שבאזורים אלו בתקופות שונות.

מאז תקומת יהדות רוסיה לפני כעשרים שנה, שיגר רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר, רבנים ושלוחים לשמש ברבנות בערים הגדולות, רובם כאלו שנולדו וגדלו בקווקז ומכירים את המנטאליות המקומית הייחודית, למדו בישיבה במוסקבה והוסמכו להוראה. במקביל הקים הרב הראשי באזור קהילות יהודיות, במסגרת 'איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה', ואליהן נשלחים תלמידי ישיבות כדי לסייע בתקופות החגים ולעמוד לימין ראשי הקהילות בקיום התפילות, שיעורים, מצוות וסעודות החג.
לאחר שנשיא רוסיה מינה את יורי צ'אייקה כנציג הקרמלין במוסקבה על כל ענייני הקווקז, וזאת לאחר שנים רבות בהן שימש כפרקליט הראשי של רוסיה, ביקש מר יורי לפגוש את הרבנים וראשי הקהילות, בכדי לשמוע ולעמוד מקרוב על צרכיהם.

בפגישה שכאמור נערכה בלשכתו יחד עם צוות סגניו ועוזריו האישיים, נטלו חלק כל ראשי הקהילות היהודיות בערי הקווקז, ובהם הרבנים ושלוחי חב"ד הרב לוי שובייב מהעיר 'נאלצ'יק', הרב עובדיה יסאקוב 'דערבנט', הרב לוי יצחק פרידמן 'סטברפול' ור' עקיבא חודנייטוב מ'קיסלבודסק'.

הפגישה עם הרבנים נמשכה הרבה מעבר לזמן שנקבע מראש, ובמיוחד ביקש המארח מהרב עובדיה יסאקוב לספר על נס הצלתו לפני מספר שנים, כאשר טרוריסט מצ'צ'ניה הסמוכה ארב לו לאחר שחזר ממסע אצל המשפחות היהודיות שגרות בכפרים שונים בדאגיסטן, וניסה להתנקש בחייו, אך ניצל בדרך נס לאחר תקופת החלמה ארוכה.

המארח היה נרגש לשמע פרטי מעשה נס ההצלה של הרב, והעלה על נס את הפעילות היהודית בכל ערי הקווקז, הנעשות מתוך שלום בין כל הדתות ומהוות דוגמה של קהילות מפותחות הדואגות לכלל ולפרט.

לסיום העניק תעודות הוקרה לרבנים, בהן צוינה הערכת כלל התושבים על מסירותם.

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

הרשמו לניוזלטר

בתי חב״ד ברוסיה מקיימים אירועים חוויתיים לאורך כל השנה.
אנחנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים ולקבל עדכונים שוטפים