.

.

כניסת שבת:

יציאה:

פרשת שבוע

.

בואו נעוף על עצמנו!-פרשת ניצבים.

  • בני מרקוביץ׳
  • 25.9.19
0AA37698-2A54-472B-AB4F-BB9D720E0E85

סוחר היהלומים הנודע הביט ברבי לוי יצחק מברדיטשוב ושאל: ״מדוע הרבי מקבל את כל האנשים הבאים לחלות את פניו ללא הבדל מעמדות? מדוע לא לכבד יותר את הרבנים ולפטור במהירות יותר את הפשוטים? מדוע כולם שווים בעינייך רבי?!״ תהה הסוחר.

רבי לוי יצחק חייך ופנה אל הסוחר ושאלו: ״ידידי היקר. אכפת לך להעניק לי במתנה, אבן טובה אחת שאספת במהלך מסעותיך?״

היהודי התרגש מבקשתו של הרבי, ותיכף פרס בפניו את שלל המרגליות שהיו באמתחתו. הרבי הרים את אחת האבנים מן השולחן, בחן אותה ואז אמר ״בזאת אני חפץ! זאת נראת לי אבן יוקרתית דיה״.

ענה היהודי לרבי לוי יצחק: ״ רבי! על מנת לדעת להבחין איזו אבן היא טובה ואיזו פחות, צריך להיות מבין. אבן זו לא שווה כלל. הנה, האבן הזאת לעומתה שווה פי כמה וכמה. ולכבוד הוא לי אם הרבי יסכים לקחתה!״.

חייך רבי לוי יצחק ואמר ליהודי: ״רואה אתה, זאת התשובה לשאלתך. על מנת לדעת להבחין בנשמות של יהודים. צריך להיות מבין…״

•••

פרשת השבוע מתארת לנו מפגן אחדות מרשים של מגוון בעלי תפקידים בעם ישראל, בפסוקים הפותחים של הפרשה:

״אתם נצבים היום כולכם…ראשיכם, שבטיכם, זקניכם…טפכם, נשיכם וגרך אשר בקרב מחניך. מחוטב עציך עד שואב מימך.״

הרבי מליובאוויטש, שדרכו בקודש הייתה ללמד מכל פסיק בתורה שבכתב הוראה לחיים. מלמד את הפסוקים הללו בדרך הנפלאה הבאה.

1.
עם מושלם, הוא רק אם קיימים בו מגוון רחב ככל האפשר של אנשים בדרגות שונות. אילו היינו קובעים סף כניסה מסויים לעם היהודי (חוץ מכמובן להיוולד יהודי סלש להתגייר כהלכה) הרי שבכך הייתה מתפספסת הכוונה. העם שלנו דורש שיהיו בו גם רבנים קדושים וגם מתכנתי הייטק דגולים. כולם ברוכים בשערינו! אף אחד אין לו את הזכות לעשות סלקציה בין יהודים.

2.
כמו בגוף האדם. גוף מושלם מורכב גם ממוח וגם מהציפורן הקטנה שברגל. ולכן גם עם ישראל מורכב מכל מיני דרגות ורמות, גשמיות ורוחניות של יהודים. כל דרגה מחברת ומשלימה את כל הגוף. ולכל אחד ואחת יש תפקיד מיוחד כיהודי בעולם.

3.
ואולי הנקודה החשובה ביותר.
נקודת המוצא של כל הדרגות היא אחת. ״יהדות״. ובדבר הזה אין חילוקים ואין שוני ואין הבדל בין אף דרגה. אפילו משה רבינו ועוד 8 יהודים לא יכולים להשלים מניין, צריך עוד יהודי אחד ואפילו פשוט שבפשוטים. כולם יהודים באותה מידה בדיוק! ולכן אין מקום חס וחלילה להתנשאות של יהודי אחד על האחר. לכולם מגיע לעוף על עצמם ועל תפקידם כיהודים באותה רמה בדיוק!😉

בעומדנו בשבת של ערב ראש השנה. נברך את כולנו, שנזכה לצאת זכאים בדין. ונכתב ונחתם כולנו לשנה טובה ומתוקה. ולכל הברכות ולכל העניינים. ושזכות זאת של להיות חלק מעם אחד יחיד ומאוחד. היא תעמוד לנו ולבנינו עד עולם.

שבת שלום ושנה טובה
בני מרקוביץ׳
חב״ד מוסקבה.

(מבוסס על לקו״ש חלק ל׳)

אהבת? שתף עם החברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print