.

.

כניסת שבת:

יציאה:

פרשת שבוע

.

השיטה שלך! – פרשת תרומה

  • בני מרקוביץ׳
  • 26.2.2020
825B8921-444A-4616-9EC3-F5AFDBB3D283

אחד מגדולי החסידים, נכח פעם במניין בו החזן התפלל במהירות רבה. בסיום התפילה, ניגש אליו והעיר לו על המהירות הרבה בה הוא התפלל.

״וכי מה רוצה הנך?!״ תמה החזן, ״הנני מתפלל מהר בשביל שלא יעלו לי כל מיני מחשבות שטותיות ולא הולמות תוך כדי תפילתי…״ השיב.

החסיד הביט בו במבט חודר, וענה: ״מחשבות לא טובות, ספק אם אכן הצלחת לחמוק מהן. אבל מחשבות חיוביות? ובכן, אני בטוח שלא היה לך זמן כלל לחשוב…״

•••

אחד ממרכיבי היסוד במשכן, היו העצים מהם הוא נבנה. לא היו אלו עצים פשוטים, אלא עצים מיוחדים שבמקרא נקראים ״עצי שיטים״.
בחסידות בכלל מסבירים תמיד שהמשכן בנוסף להיותו מקום גשמי בו עבדו את אלוקים, הוא גם ׳משכן׳ פרטי בתוך ליבו של כל יהודי ויהודי. מקום של קדושה בנפש ממנו עובדים את הבורא.

ומהו תפקידם של עצי שיטים?
שיטה, היא משחקת גם על המילה ׳שטות׳. והיא באה לרמז מהיא בעצם הסיבה בגינה יהודי מסוגל לעבור עבירות במקום לבחור בחיים? הסיבה היא רוח שטות לא חיובית, שחדרה לליבו, וגרמה לו לעבור צד. הדרך לתקן את השטות הזאת (ואם כבר, שטות מלשון סטיה גם…) היא על ידי ׳שטות׳ חיובית. דהיינו, התנהגות בלתי רגילה של טוב, שתתקן את ה׳סטיה׳ הלא טובה שנוצרה ותחזיר את האדם לדרך המוטב.

וכך בעצם ה׳שיטה׳ עובדת.
בכל פעם בה אנו חשים בחלישות מסויימת בעניין טוב אצלינו, הדרך לתקן זאת היא על ידי פעולה קיצונית לצד השני. למשל, אם רגשות של קמצנות התגנבו לליבנו, זה בדיוק הזמן להשקיע יותר בצדקה ובעזרה לאחר.
אם ה׳בחירות׳ החלו לחלחל לליבותינו רגשות של שנאת חינם…זה בדיוק הזמן להפציץ באהבת חינם. אחד לשני.

שבת שלום
בני מרקוביץ׳
חב״ד מוסקבה.

אהבת? שתף עם החברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print