.

.

כניסת שבת:

יציאה:

פרשת שבוע

.

זה גלגל החיים – פרשת ויחי

  • בני מרקוביץ
  • 8.01.2020
C458ECC0-DB62-4C49-80FF-FD46BE3C7264

חוקר היבסקציה (המחלקה היהודית בק.ג.ב הידוע לשמצה) נופף באקדחו מול הרבי הריי״ץ, שמאן לחשוף מידע על פעילות חסידיו בשטחי ברית המועצות שטופת השנאה כנגד היהדות. ״דע לך, שצעצוע זה שאני מחזיק בידי, גרם אפילו לאילמים להתחיל לדבר כזקנים ורגילים!״ איים החוקר על הרבי.

הרבי הישיר מבט חד אל החוקר וענה לו בקול: ״אקדח זה שבידך, יכול להפחיד רק את מי שמאמין בא-לוהים רבים, ובעולם אחד. ועל כן יש לו לחשוש מפני מה כלי משחית זה יכול לעולל לו. אני לעומת זאת, מאמין בשתי עולמות – עולם הזה ועולם הבא- ובא-ל אחד, אני מאמין שבורא העולם הוא המצווה את דרכי. וחיי כיהודי הינם חיי נצח! ולכן האקדח שלך *כלל לא* מאיים עלי!״

•••

שמה של הפרשה הוא ׳ויחי׳, ולמי שציפה (בהתאם לשמה) לקרוא בתוכנה את קורות חייו של יעקב אבינו, צפויה אכזבה. למן הפסוק הראשון הפרשה עוסקת אך ורק בתהליכי פטירתו של יעקב, ובפרידתו מבניו.

מדוע אם כן, נקרא סיפור פטירתו של יעקב בשם כל כך ׳חי׳?!

מסביר הרבי מליובאוויטש.
מה הם ׳חיים׳ אבל על אמת? האם 120 שנה של יצור אורגני בעולם גשמי, יכולים להקרא בשם חיים? חיים בפרושם האמיתי הינם חיים נצחיים, שלא נפסקים ולא תלוים בזקנה, מחלות וכד׳. חיים אמיתים אפשריים רק במקור החיים – ריבונו של עולם. הוא יוצר החיים והוא החי האמיתי.

ואם ברצוננו אנו, בני תמותה, לזכות ולחיות חיים אמיתים, עלינו לדבוק ככל האפשר במעיין החיים הנצחי. מכירים את הפסוק הזה שמכריזים בתחילת קריאת התורה? ״ואתם הדבקים בה׳ אלוקייכם חיים כולכם היום!״ תדבקו בקב״ה ותחיו חיים אמיתים, חיים של משמעות.

ועל כן, כשאבי האומה קובע את דירתו מחדש במצרים, הוא מוכיח עד למעלה מכל ספק, את דבקותו הנצחית במקור החיים. הוא עוזב את ארץ ישראל, עובר למצריים, וגם שם מקפיד על קלה כבחמורה של תורה ומצוות. אלו חיים! זהו בן אדם חי! ובדיוק לכן, קוראים לפרשת השבוע ׳ויחי׳.

אז חברים, לא לפחד לחיות!
שבת שלום
בני מרקוביץ׳
חב״ד מוסקבה.
(מבוסס על לקו״ש חלק ט״ו)

אהבת? שתף עם החברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print