.

.

כניסת שבת:

יציאה:

פרשת שבוע

.

כי בא לי! – פרשת וירא

  • בני מרקוביץ׳
  • 13.11.19
CCBA3687-791E-4260-AC73-060473E1AC80

בהיותו ינוקא צעיר בימים, נכנס פעם הרבי הרש״ב (הרבי החמישי בשושלת אדמו״רי חב״ד) לחדרו של סביו ״הצמח צדק״ כשהוא ממרר בבכי תמרורים.

״סבא! למדנו היום בחיידר שהקב״ה התגלה לאברהם אבינואבל למה לי הוא לא התגלה עדיין?! גם אני רוצה!״ כך שטח הילד בפני סבו את טענותיו.

הרבי חייך, ליטף את לחיו של נכדו בעדינות ואמר לו:

״נכדי חביבי. כשיהודי עושה ברית מילה לעצמו בגיל 99, הוא בהחלט ראוי לזכות שהקב״ה יתגלה אליו״.

•••

הנה משהו מדהים שחסידות מלמדת אותנו. הטענה של הילד בן החמש, צודקת לחלוטין!!! כל יהודי, בכל מצב שהוא נמצא, יש לו זכות מלאה לדרוש שאלוקים יתגלה אליו! לא צריך סיבה מיוחדת בשביל זה. וכשזה לא קורה, זה אמור להכאיב לנו כלכך, עד שנמרר בבכי. מדוע אין אנו זוכים לראות גילוי אלוקי בכל רגע נתון?!.

אגב, בזכותנו לדרוש לא סתם התגלות אלוקית, אלא התגלות ברמה ובעוצמה שלה זכה אברהם אבינו, לאחר שמל את עצמו והעלה את גופו לדרגת קיבולת רוחנית גבוהה לאין ערוך מאשר לפני מעשה המילה.

אמנם. על מנת להיות כלי קיבול ראוי להתגלות אלוקית נעלה מעין זאת, על האדם המבקש את ההתגלות ׳למול׳ את עצמו, תרגום: להשליך על עצמו להיות בתנועה מתמדת של ׳ביטול׳ לאור אלוקי.

עליו תמיד להזכיר לעצמו שלא משנה כמה הישגים הצלחת לרשום בקורות חיים שלך, לא משנה כמה נסיונות צלחת והתמודדת עימם בגבורה. תמיד תנסה להסתכל מעט מעבר, תמשיך לחפש את ה׳ערלה׳ הקטנה שמסתתרת בתוכך היכן שהוא. ערלה שעל פניה נראית לא מזיקה, אבל ממנה יכולים להשתלשל אח״כ דברים לא בדיוק חיובים מבחינה רוחנית.

וכשתמצא את הערלה הזאת, אל תהסס פעמיים. פשוט תמול אותה! תסיר אותה! השלך אותה מגופך! וכך, תהיה ראוי להשכין את השכינה בליבך.

ההוראה הזאת תקיפה לכל יהודי, בכל מצב שהוא. עובדה, אברהם אבינו עשה זאת בעצמו, ועוד בגיל 99…

אז חברים

שבת שלום!

בני מרקוביץ׳

חב״ד מוסקבה.

אהבת? שתף עם החברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print