.

.

כניסת שבת:

יציאה:

פרשת שבוע

.

לחיות על הקצה – פרשת וארא

  • בני מרקוביץ
  • 23.1.2019
B48CDF12-FDB9-4331-9B78-5B18DF5A455B

אחד מחסידי חב״ד שהיה אמור לצאת לעיר זרה, על מנת לפתוח בה בית חב״ד. כתב לרבי כי ״היות ואני חלש ומצבי הבריאותי אינו מזהיר. אני מבקש מהרבי שישחרר אותי מן השליחות שהוטלה עלי…״

לא עבר זמן רב, עד שהחסיד קיבל את תשובתו של הרבי:
ואני חשבתי שתכתבו הפוך – שהיות ואת השליחות אני צריך למלא, אני מבקש ברכה שהחלישות תעלם, והבריאות תחזור לתיקנה…״

•••

משה רבנו. המנהיג הנצחי. עומד מול אלוקים וזועק את כאבו של עם ישראל הנאנק מתחת יד המצריים: ״מדוע עושה הינך רע לעמך ישראל?!״. תשובתו של אלוקים לא מאחרת לבוא, ובמעין תוכחה על תלונתו של משה עונה לו הקב״ה:

״וארא אל אברהם אל יצחק ואל יעקב בא-ל ש-די, ושמי הוי׳ לא נודעתי להם!״

פירוש: חושב הנך שאתה המצאת את הגלגל? מנהיגים רבים היו לעם ישראל לפניך. את כולם ניסתי בנסיונות קשים מספור, אך אף אחד מהם לא התלונן על מעשיי!״

דין ודברים אלו, של משה ואלוקים, ביכלתם ללמדנו פרק חשוב באמונה, ובמיוחד בכל הקשור לזמן בוא אנו נמצאים (למי שפיספס, עדכון: הדקות האחרונות של הגלות בטרם הגאולה מגיעה!)

מיהודי דורשים ״לדעת להאמין״, זאת אומרת- מצד אחד עליו להיות מאמין בכל כוחו, שאם הקב״ה הבטיח שהגאולה מגיעה לעולם, הרי בוודאי שכך יקרה! ללא כל צל של ספק. ומן הצד שני, בדיוק בגלל האמונה החזקה הזאת, עליו לזעוק את הצעקה האלמותית ״עד מתי!!!״. מתי כבר נזכה לראות את ההבטחה האלוקית על הגאולה מתממשת!!!

זאת השליחות שלנו, זאת המטרה, זאת האמונה! איננו יכולים להפקיר את המערכה ולהגיד: ״נו, בטוח יש מישהו אחר שיעשה זאת גם בלעדיי״. השליחות היא קודם כל כלפי עצמנו, להיות חזקים ואיתנים באמונה בבורא עולם ובהבטחותיו, וביחד עם זאת להוות תמרור אלוקי חם כלהבה שזועק את כאבו של יהודי אחר, ומדליק גם בליבו את ניצוץ האמונה!

שבת שלום
בני מרקוביץ׳
חב״ד מוסקבה
(מבוסס על לקו״ש ח״ג)

אהבת? שתף עם החברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print