.

.

כניסת שבת:

יציאה:

פרשת שבוע

.

למה? ככה! – פרשת חקת

  • בני מרקוביץ׳
  • 6.7.2020
3352BFDD-1508-416C-87F6-A6D46918C57D

מעלליו של הצאר ניקולאי, היו לשם ולדבר בדברי ימי חב״ד, כשרבות מן האפיזודות שארעו איתו ועם חייליו, הפכו למשל וזרקור לימוד במחשבת החסידות.

מסופר, כי הצאר ניקולאי פגש פעם בחייל שציפה לבואו. אך במהלך הציפיה שהתארכה לה, קפא החייל מהקור הרוסי העז. לאחר שחזר החייל לאיתנו, דן אותו הצאר *לעשר שנות עבודת פרך בסיביר*!

והסביר הצאר את פסק דינו: ״עצם *הידיעה* של החייל, כי הוא ממתין לבואו של הצאר, הייתה אמורה *לחמם* את גופו ולא לתת לו לקפוא!!!״

•••

פרשת השבוע נפתחת במילים: *״זאת חקת התורה״. * והנושא הוא – מצוות פרה אדומה.
סינופסיס כללי: אנשים שנחשפו לטומאת מת, היו עוברים תהליך טהרה על ידי אפר של פרה אדומה. והקטע המעניין הוא שאותם אנשים שטיהרו אנשים אחרים באפר הפרה, הם הופכים להיות טמאים *בעצמם.*

מצווה זו, הינה הדוגמא הבולטת למצוות מהסקאלה המכונות ׳חוקים׳. דהיינו, מצוות שעל יהודי נדרש לקיימם כי כך ה׳ ציווה, וללא שום הסבר נוסף. (בניגוד למשל למצוות כיבוד אב ואם הברורה לכל אדם. או שבת אותה הסבירה התורה מדוע ולמה).

והרעיון הוא חזק. אומרת התורה: ״זאת חקת התורה!״. דע לך, שאת כל המצוות של התורה, גם את אלו שהיית מפענח לבד בשכלך האנושי, עלייך לקיימם *קודם כל,* כי כך ה׳ ציווה. עליך להחדיר במעשה המצווה את הציווי האלוקי, כהתמריץ והגרעין העוצמתי שגורם לך לחום של קדושה ושל אור רוחני, המונע ממך ליפול חלילה וחס.

כשיהודי מקיים מצוות, כי כך ה׳ ציווה, ואח״כ רק מערב את שכלו הגשמי. הרי שזו הדרך הנכונה לעמוד על המשמר, ולהמשיך אור וחיות ושפע לעולם.

שבת שלום
בני מרקוביץ׳
חב״ד מוסקבה.
(מבוסס על לקו״ש חלק ד׳)

אהבת? שתף עם החברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print