.

.

כניסת שבת:

יציאה:

פרשת שבוע

.

מבצע בנימין – פרשת ויגש

  • בני מרקוביץ׳
  • 1,1,2020
6DE75708-AA9F-4DA8-A105-C84A431F3253

מי מאיתנו שזכתה כף רגלו לדרוך בחדרו הק׳ של הרבי מליובאוויטש ב770 בניו יורק, לא יכול שלא להתפעם מגודל הפשטות אותה החדר משדר.

בהזדמנות כשנשאל על כך הרבי, ״כיצד מנהיג בסדר גודל כשלו מנהיג רבבות יהודים מחדר כל כך פשוט וקטן?!״ ענה הרבי: ״כשנמצאים בשעת מלחמה, הגנרלים יושבים בבונקר ומשם מנהלים את הקרבות. אנחנו נמצאים במלחמה על היהדות, ועל כן אין אנו יושבים במשרדים מפוארים וכד׳, את הקרב אנחנו מנהלים מהבונקר!״

•••

הגביע של יוסף מאותר בצ׳ימידן של בנימין, והוא מובל אחר כבוד לבית הכלא המצרי. יהודה שהבין מיד כי מדובר בעלילת דם אותה רקח המשנה למלך מצרים, ניגש אליוללא ידיעה כי בעצם מדובר באחיו יוסף, ופונה אליו בדברים קשים:

״ויגש אליו יהודה ויאמרואל יחר אפך בעבדך, כי כמוך כפרעה!״

יהודה משגר אולטימטום לעבר יוסף ואומר לו: ״שחרר את אחינו בנימין, ולא דמך ודם פרעה בראשיכם!״. יוסף שמבין שהוא עומד בפני מלחמה עם אחיו, מוציא את כל שאר הנוכחים בחדר החוצה, ומתוודה אל בני יעקב כאחיהם האובד.

הרבי מליובאוויטש לוקח את התנהגותו התקיפה של יהודה, ומוציא ממנה הוראת זהב לחיינו.

אומר הרבי: כשעל כף המאזניים מונחים חייו הרוחנים של ילד יהודי. כשברור לך שאם לא תעשה משהו, הילד ישלח להיות עבד במצריים! דרך הפעולה היחידית האפשרית באותה סיטואציה היא, מתקפה כוללת על כל המושג מצריים!

על מנת למנוע התבוללות אפשרית חלילה וחס בעמנו, עלינו להלחם בכל הכוחות העומדים לרשותינו, שלכל ילד יהודי תגיע האפשרות לחינוך ערכי יהודי! חינוך שינחיל את הערכים והמסורות עליהם גדל עמנו במשך שנות דור!!!

וכשמטרה קדושה זו לנגד עינינו, ואנו חותרים אליה במלא המרץ, זוכים לראות הצלחה במעשה ידינו, ועד שגם מי שהיה נדמה לאויב ולמנגד, הופך בעצמו לאוהב ולמסייע!

חינוך יהודי, ללא פשרות!

שבת שלום

בני מרקוביץ׳

חב״ד מוסקבה.

(מבוסס על לקו״ש ח״כ)

אהבת? שתף עם החברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print