.

.

כניסת שבת:

יציאה:

פרשת שבוע

.

שיעור במנהיגות! – פרשת תצווה

  • בני מרקוביץ׳
  • 4.3.2020
D11B3614-BA35-41FC-B886-4948865469BC

מידי חג סוכות, היה הרבי מחלק פרוסות עוגת דבש (׳לעקח׳ בעגה האידישאית) לרבבות האורחים שבאו להסתופף בצילו במהלך חגי חודש תשרי.

השעה כבר הייתה מאוחרת, החלוקה זה עתה הסתיימה. הרבי כבר עמד בפתח מפתן הדלת, אחרי שעמד על רגליו במשך שעות ארוכות. כשלפתע הסתובב באחת.
במורד המדרגות עמדה נערה צעירה, בוכיה כולה על כך שמכמה וכמה סיבות, היא החמיצה את החלוקה המיוחדת.

ללא אומר ודברים, ניגש הרבי בשנית אל פתח הסוכה, הוציא חתיכת לקח נוספת, והגיש לנערה במאור פנים, כשהוא מאחל לה ברכת חג שמח.

כאילו לא הספיקו השעות הרבות בהן הוא עמד על רגליו. כאילו לא די בכך שעבודה רבה עוד מצפה לו. אבל האיכפתיות לכל יהודי ויהודיה, בערה בעצמותיו.

•••

השבוע הפרשה מיוחדת במינה.
זאת הפרשה היחידה בתורה, מאז לידתו של משה רבינו, בה שמו לא מוזכר כלל וכלל. הסיבה לכך היא, לקיים את אותה בקשה מסעירה אותה ביקש משה מן אלוקים, בעת שחטאו בני ישראל בפרשיית עגל הזהב, ומשה התפלל לריבונו של עולם, כי אם אין ברצונו לסלוח לעם ישראל, הרי הוא מבקש שהקב״ה ימחק את שמו מן התורה.

ההצהרה הזאת לא הייתה סיסמא בעלמה. התורה נקרא בגדול ״תורת משה״ מה שמרמז על קשר עמוק וגבוה לאין שיעור בין משה והתורה. ועדיין, כשהבחירה הייתה בסופו של דבר בין התורה לבין עם ישראל, משה רבינו מוכן לוותר על המניות שלו בתורה, ולהציל את עם ישראל!
ובסופו של דבר, דווקא מסירות נפש זו של משה רבינו, למען עם ישראל, היא זאת שהביאה את המחילה והסליחה לעם, על אף המעשה הנורא שעשו.

וזוהי באמת הדוגמא למנהיגות אמיתית. כזאת שלא מתנצלת, שלא בוחלת באמצעים. שלא משנה את דעתה לפי מזג האוויר… מנהיגות אמיתית היא התמסרות טוטאלית למען העם! גם במחיר של איבוד זכויות אישיות!!! האישו זה העם ולא המנהיג.

ואם זאת ההתנהגות אותה הנחילו לנו מנהיגי הדורות. כמה אנחנו צריכים להשקיע באהבת ישראל, האחד כלפי השני. דווקא בימים טרופים כעין אלו, הגיע הזמן להידמות לאבות האומה, וללכת בדרכם, בדרך מסורת ישראל סבא.

אז, ״אחדות״ בכל מחיר!
שבת שלום
בני מרקוביץ׳
חב״ד מוסקבה
(מבוסס על לקו״ש חלק כ״א)

אהבת? שתף עם החברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print