.

.

כניסת שבת:

יציאה:

פרשת שבוע

.

שלום שלום ויש שלום – פרשת במדבר

  • בני מרקוביץ׳
  • 20.5.2020
6D990BAD-859A-4FF4-86D2-6B789C706838

יהודי שלא נמנה על חסידי חב״ד נכנס פעם לפגישה אישית עם הרבי. לאחר מספר דקות של שיחה, ביקש הרבי מן היהודי שיחזור בפניו רעיון ששמע אצל רבו.

״בשבת האחרונה״ פתח היהודי בדבריו ״הרבי שלי עמד על הכתוב בגמרא, שאפילו פושעים שבישראל, מלאים מצוות כרימון. ונשאלת השאלה, אם הם פושעי ישראל, אז איך הם יכולים להיות מלאים במצוות כרימון?!״.

כששמע הרבי את הדברים, הרצינו פניו הק׳ והוא אמר ליהודי: ״גם לי עלתה תמיהה כשלמדתי את הדברים. ולי הייתה שאלה הפוכה, אם הם מלאים מצוות כרימון, אז למה אתה קורא להם פושעי ישראל???״.

•••

את פרשת במדבר, אנחנו קוראים מידי שנה בשבת הסמוכה לחג השבועות.
ולא לחינם נסמכה פרשת במדבר לחג מתן תורה.

הסיבה העיקרית, בגינה ניתנה התורה לעם ישראל דווקא במדבר, היא מכיוון שבהיותם במדבר שררה אחדות ואחוות רעים מופלאה בין עם ישראל. ועל כן, כשרצה הקב״ה לתת את התורה (שנקראת ׳שלום׳) נתן אותה דווקא לעם ששורר בו השלום.

שיאה של אחדות הרעים הגיעה בהיותם למרגלות הר סיני, שם נאמר ״ ויחן שם ישראל נגד ההר״, כל עם ישראל מוזכר בלשון יחיד (ויחן ולא ויחנו) ללמדך עד כמה עצומה הייתה אהבת ישראל ששכנה בליבותיהם בעותה העת.
ומה היה הגורם המאחד? ״נגד ההר״ התורה והמצוות שניתנו להם בסיני, הן היו חוליות הזהב שחיברו לשרשרת דורות אחת ארוכה את כל העם.

בעומדנו בשבת שלפני חג השבועות, נשתדל להתכונן כראוי לחג הקרב עלינו לטובה. בהוספה של אהבת ישראל בינינו לבין שכנינו.

שבת שלום
בני מרקוביץ׳
חב״ד מוסקבה
(מבוסס על לקו״ש ח״ב)

אהבת? שתף עם החברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print