.

.

כניסת שבת:

יציאה:

פרשת שבוע

.

דברים של חזון – פרשת דברים

  • בני מרקוביץ
  • 22.7.2020
8F888BC5-6C5C-46D6-A897-F8BA25437A23

השבת שלפני צום תשעה באב, מכונה במקורות בשם ״שבת חזון״ ובה על פי המסורת מעניקים לכל נשמת יהודי הצצה אל מראה בית המקדש השלישי.

רבי לוי יצחק מברדיטשוב העניק לכך משל נאה: אב, שתפר לבנו בגד מיוחד במינו, ואילו הבן השחית אותו כלאחר יד. כך פעם אחרי פעם עד שלבסוף הכין האב בגד נוסף, אך הפעם לא העניקו לבנו. תחת זאת הוא נתן לו להציץ מידי פעם ביופי הבגד, על מנת שיבין את ערכו ויטיב לשמור עליו.

כך הקב״ה מידי שבת חזון, נותן לנו להציץ בחזון בית המקדש השלישי, על מנת שנדע ליקר את ערכו, ולפעול להקמתו.

•••

בפרשת השבוע, עת מוסר משה רבנו את דברותיו האחרונות לעם ישראל בטרם יכנסו בשערי הארץ המובטחת. הוא שב ושונה את דברי התורה הקדושה, במה שמוכר לנו כ״חומש דבריםספר משנה תורה״.

אחת הסיבות מדוע נזקקו ישראל לחזרה זו. היא מכיוון שהדור שעמד להכנס לארץ הקודש, היה ברמה רוחנית פחותה מהדור שקדמו (הידוע בכינויודור המדבר, דור דעה) . ועל כן היה צורך בחידוד מסרים במיוחד בכל הקשור למסירות נפש על קדושת ה׳ ית׳ ועל קיום תורתו.

ובאופן נפלא, למרות שהדור שזכה לחון את עפר הארץ, היה פחות דרגה רוחנית. עדיין דווקא הוא זכה להקים את משכן שילה, ובהמשך את בית המקדש.

הסיבה היא כי דור זה על אף חסרונתיו סימל בחובו את מטרת העל בבריאה והיא לבנות לקב״ה משכן דווקא בעולם הגשמי והנחות. ועל כן דווקא הם היו אלה שהביאו את המטרה לשלמותה.

כך גם, שבת חזון מסמלת כיצד למרות העובדה המצערת, שבעוד תשעה ימים מהיום מציינים את היום הנורא בתולדות עם ישראל, חורבן שני בתי מקדש. למרות זאת דווקא בשבת כזו מראים לנו גם את צביון הגאולה העתידה.

כי כל ירידה, סופה בעליה גדולה.

שבת שלום

בני מרקוביץ׳

חב״ד מוסקבה

(מבוסס על לקו״ש חלק ב׳)

אהבת? שתף עם החברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print