.

.

כניסת שבת:

יציאה:

פרשת שבוע

.

אני באתי לחלום – פרשת מקץ

  • בני מרקוביץ
  • 24.12.19
כותונת

קראו לו ר׳ בנימין קלעצקר. והוא היה אחד מאריות החבורה של בחירי תלמידיו של בעל התניא.

סוחר עצים ממולך היה, ולמרות זאת, בכל רחבי הסביבה ידוע היה ר׳ בנימין כאדם בעל בינה יוצאת דופן.

יום אחד, בעודו עסוק במתן הוראות לפועליו לגבי יחידת עצים העומדת למשלוח, עלה בזכרונו רעיון חסידי עמוק אותו שמע מפי רבו בשבת שעברה. וכך החל מפליג במחשבותיו ובפירוק וניתוח של דברי רבו.

הפועלים התרעמו מעט על כך והקיצו אותו ממחשבתו באמרם: ״ר׳ בנימין! יש זמן ללמוד חסידות, ויש זמן לעבוד. ועכשיו זהו הזמן לעבוד!״.

הביט בהם ר׳ בנימין במבט מצועף ואמר: ״תראו מה זה עולם. כשנופלות לנו מחשבות על עצים באמצע התפילה, אזי הכל סדיר ותקני. אבל כשבאמצע העבודה נופלות לנו מחשבות על תפילה?! ה׳ ירחם״

•••

פרשת השבוע ממשיכה להכשיר לנו את הקרקע לקראת ירידתם של בנ״י לגלות מצריים. נדבח נוסף מועבר לנו כעת והואחלומות פרעה ופתרונן על ידי יוסף (מה שיגרום למינוי למשנה למלך, וממילא לסיבת ירידתם של בנ״י למצריים)

בתורת החסידות, חלום הוא לא סתם עוד מונח מטהפיזי. חלום בא לתאר מצב בו האפשרי והבלתי אפשרי יכולים לדור ביחד תחת אותה קורת גג, ומבלי שחולם החלום יחוש כי משהו מוזר מתרחש לנגד עיניו.

בעבודת ה׳ של היהודי, מתבטא המושג חלום באופן הבא:

יהודי יכול להמצא בדרגה הרוחנית הנחותה ביותר שקיימת. כל קשר בינו ובין יהדות הנו מקרי לחלוטין. ועדיין, כשמגיע יום כיפור, הוא לובש חולצה לבנה, מוציא מהארון כיפה דהויית צבע והולך לבית הכנסת כאחרון הדתיים.

חיים כאלה מלאים בסתירות, לא נראים לו אפילו כמשהו מוזר שהוא צריך לתרץ.

ובתכלס, כולנו חיים בחלום אחד גדול וארוךלחלום הזה קוראים ״גלות״. מצב לא תקני בעליל, השורר כרגע בעולם ולמרות זאת, לנו ה״גלותיים״ זאת נראית המציאות היחידה וההגיונית אותה אנו מכירים.

מה שנותר לנו, הוא פשוט לקפוץ על כל הזדמנות הנקראת לפתחנו בחלומנו, כל מצווה וכל פעולה ואקט של מעשה טוב, מקרבת אותנו בעוד צעד ליקיצה המיוחלת.

הגאולה האמיתית והשלימה.

שבת שלום

בני מרקוביץ׳

חב״ד מוסקבה.

(מבוסס על לקו״ש ח״א)

אהבת? שתף עם החברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print