.

.

כניסת שבת:

יציאה:

פרשת שבוע

.

גאוות היחידה – פרשת נשא

  • בני מרקוביץ׳
  • 27.5.2020
A1478C38-079F-4ECE-A7BE-4B5C4B2E5218

יהודי טען פעם בפני הרבי, כי הוא איננו מבין כיצד הרבי מייחס חשיבות ליהודים שהקשר בינם לבין תורה ומצוות הוא מקרי לחלוטין אם בכלל״לחלקם אפילו אין זקן!״ טען היהודי.

ענה לו הרבי: ״יתכן יהודי, שאחרי ה120 שלו, הוא יעלה לעולם האמת, וישאלו אותו: ״יהודי, יהודי, אבל איפה הזקן?״ הרבי הביט בשואל בעיניו הקדושות והמשיך: ״לעומת זאת, יש יהודי שיעלה לעולם האמת, וישאלו אותו״זקן, זקן, אבל איפה היהודי???״

•••

אם את פרשת במדבר, קוראים בדרך כלל בשבת המקדימה לחג השבועות. הרי שאת פרשת ׳נשא׳ קוראים מיד לאחריה. שמה של הפרשה ״נשא״ מלשון התנשאות ורוממות, מגיע לסמל שלב נוסף בסולם הרוחני של חיי היהודי.

לאחר שכל עם ישראל, זכה להתאחד ולקבל את התורה הקדושה. ללא כל הבדלים ומעמדות. כולם קיבלו את התורה והמצוות. מגיעה התורה ומציעה לנו את מסלול הבונוס. להצטרף למועדון הנוסע המתמיד של הקדושה והרוחניות.

את התורה קיבלנו. מה הלאה? מה השלב הבא?

מגיעה פרשת השבוע ואומרת: ״נשא!״ עכשיו אחרי שיש לך את ארגז הכלים של התורה והמצוות. נסה להשקיע את עצמך בה. למד את אותיותיה. קיים את מצוותיה!  אם תשקיע את עצמך כפי יכלתך וזמנך בלימוד התורה הקדושה, תזכה להגיע למעמד ״נשא״ להיות מרומם ונעלה מסביבתך. התורה תעניק לך את האנרגיות הרוחניות הדרושות לשם כך.

ואפשרות זו, להגיע למעמד פליטנה של קדושה ורוחניות. שייך לכל יהודי ויהודי. למן הגדול ועד הקטן. עם זקן או בלי. כולנוקיבלנו את התורה. כולנו יכולים להתנשא!

שבת שלום וחג שמח!

בני מרקוביץ׳

חב״ד מוסקבה.

(מבוסס על התוועדויות קודש התש״נ)

אהבת? שתף עם החברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print