.

.

כניסת שבת:

יציאה:

פרשת שבוע

.

מי חיפש סולם? – פרשת ויצא

  • בני מרקוביץ׳
  • 2.12.2019
F80A91FC-F1E2-4708-A6B2-B63AC9E430E1

מה הסיכוי שמנהיג בסדר גודל של הרבי מליובאוויטש יגיד לך ״אני מקנא בך!״ ועוד אחרי שאתה מספר לו על עניין לא כל כךחיובי שברצונך לבצע ח״ו

זה בדיוק מה שקרה לבחור צעיר, שסיפר לרבי שברצונו לשאת לאישה את חברתו הגויה ל״ע. הרבי חייך וענה לו בזה הלשון.

״אני מקנא בך! מכיוון שכל נסיון שאלוקים מעניק לנו בחיים הוא כעין סולם. ביכולתנו לטפס בשלבי הסולם, וביכלתנו גם חס וחלילה שלאאלוקים העניק לך כזה מן סולם, שאם תשכיל להשתמש בו, הרי שעל ידו תגיע לשלב רוחני גבוה לאין שיעור. ועל כך, אני מקנא בך״

ומיותר לציין כיצד נגמר הסיפור😉

•••

״ויצא יעקב מבאר שבע וילך חרנה״

לאחר שיעקב מסתבך עם אחיו עשיו ב׳תיק הברכות׳, הוא מבקש מקלט בבית דודו ׳לבן׳, בחרן. ולא סתם נקרא שמה של העירחרן, היא זכתה להקרא כך על בסיס משחק המילים ״חרון אפו של עולם״. בגדול מדובר במקום שהיווה פסטיבל לעובדי אלילים.

יעקב יוצא מהיכל הקודש, בבית יצחק אביו ועובר לדור במקום שמסמל בדיוק את ההפך הגמור מכך!

יעקב אבינו מבין היטב את המעלות שבהישארותו בבית אביו. מקום שבו הגשמיות והרוע לא יכולים לפגוע בו. אך בד בבד הוא מבין, שעל יהודי נדרש להתעסק דווקא עם העולם הזה. לא להיות פרוש ולהחליט להתעלם מהעולם, אלא לדעת להתמודד עם הקשיים והנסיונות שאלוקים מזמן לפתחו. ועל כן הוא לא חושש מכובד המשימה, ויוצא בראש מורם לחרן. להנחיל את הידיעה, שמיהודי נדרשת יגיעה!

בדרך הוא גם מלמד טריק איך להתמודד נכון עם הנסיונות הנקרים בדרך. הוא הולך לישון ומקיף את ראשו באבנים. מסמל לעולם, שהגוף אולי נמצא בחוץ אבל הראש שייך לו! שייך למסורת ישראל אותה הביא מבית אבא. הגוף בעולם, מתעסק עם עניינים העולםפרנסה, בריאות, פוליטיקה. אבל הראש, הראש נשאר בצד הקדושה. והוא זה שנותן את הטון, במה משקיעים את מרב הכוחות. וזהבאמונה ובטחון בה׳ שהוא, ורק הוא הזן ומפרנס לכל.

אז, תנו יד ונתחיל לטפס!

שבת שלום

בני מרקוביץ׳

חב״ד מוסקבה.

אהבת? שתף עם החברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print