.

.

כניסת שבת:

יציאה:

פרשת שבוע

.

משיח בן בלק – פרשת בלק

  • בני מרקוביץ׳
  • 6.7.2020
DC102A9D-E05B-4678-9E17-E7E33756245A

מספרים על צדיק, אשר חשקה נפשו לחון את עפר ארץ הקודש. כהכנה לנסיעה, החליט הצדיק לעשות ׳חוזה׳ עם לא פחות מאשר…*היצר הרע!*

״ראה,״ פנה הצדיק אל היצר ״הבה ונסכים שלא שנינו נעלה יחדיו לארץ. נסכים ביננו מי נשאר היכן. וכך נחיה בנפרד״. ואכן, הסכים היצר הרע להישאר בחו״ל, והצדיק עלה בשמחה וטוב לבב לארץ הקודש.

לא הספיק הלה לצעוד את פסיעותיו הראשונות על אדמת הקודש, והנה לנגד עיניו, *לא אחר* מאשר היצר! ״מדוע שיקרת עלי???״ תמה הצדיק על הפרת החוזה ״והלו סיכמנו כי אתה תישאר בחו״ל?״.

ענה היצר: ״אין לי מושג עם מי סיכמת מה. את ההסכמים שלך עשית עם היצר הרע *של חו״ל,* הוא אכן נשאר בבית. אני היצר הרע של ארץ ישראל. נעים להכיר…״

•••

פרשת השבוע, באופן מפתיע נקראת *כולה* על שמו של רשע מרושע, בלק! אדם ששנאת ישראל היתה לחם חוקו. וכיצד זכה הלה בקריאת שמו על פרשת שבוע?

המעניין לציין, הוא שבין צאצאיו של בלק, נמנה *לא אחר* מאשר דוד המלך! שממנו יצא משיח בן דוד!

וזוהי בדיוק הסיבה, מדוע זכה בלק ופרשה בתורה נקראה על שמו. בלק מסמל את סוג העבודה הנדרשת מיהודי, והיא התעסקות עם החושך והגשמיות והפיכתם לקדושה. מטרת העל בבריאה. ואת נקודה זו גילם בלק בהוויתו. רוע, שממנו צומח בהמשך טוב נצחי. ואת זאת באה הפרשה ללמד.

ואנו? הגיע הזמן להפסיק לנסות לחולל מהפך בחיינו על ידי שינויים קוסמטים. עם אנחנו רוצים באמת לעשות את הסביבה למקום טוב יותר, הרי שזה על ידי התעסקות דווקא עם החושך והעולם שסביבנו, לנקות ולצחצח אותו, ולגלות את הזוהר האמיתי הטמון בחובו.

שבת שלום
בני מרקוביץ׳
חב״ד מוסקבה.
(מבוסס על לקו״ש חלק כ״ח)

אהבת? שתף עם החברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print