.

.

כניסת שבת:

יציאה:

פרשת שבוע

.

בחורי הישיבה במוסקבה – במסע אל העיירה החסידית

זה שנים רבות שהעיירה ליובאוויטש שברוסיה, לא חוותה שרשרת אירועים מגוונים שנערכו לציון שני תאריכים משמעותיים וגורליים: ט"ו באלול – יום הייסוד של ישיבת 'תומכי תמימים' בידי כ"ק האדמו"ר הרש"ב נ"ע; וח"י אלול – יום הולדת 'שני המאורות הגדולים', מייסד החסידות מרן הבעל שם טוב הקדוש נ"ע, ומייסד חסידות חב"ד רבנו בעל התניא והשו"ע נ"ע.
האירועים נחגגו ברובם ב'חצר רבותינו נשיאינו' – החצר המפורסמת שבכניסה לעיירה ליובאוויטש, בה מסיימים בימים אלו את שחזור הבניין המרכזי של ישיבת תומכי תמימים הראשונה שנוסדה השבוע לפני 126 שנה, ומני אז היא נפוצה על פני כל העולם עם עשרות אלפי תלמידים כ"י.
את שרשרת האירועים הוביל בכשרון ובמסירות גדולה האחראי על המקומות הקדושים בעיירת ליובאוויטש, השליח ר' גבריאל גורדון, והיא נפתחה בשבוע שעבר בביקור קבוצת תומכי המוסדות היהודיים ברוסיה, בראשות נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה הרב אלכסנדר ברדה.
בשבת קודש שבתה בעיירה קבוצה גדולה של חסידים ואנשי מעשה, בראשות מנהל אגודת חסידי חב"ד בחבר העמים הרב יצחק קוגן. תפילות השבת התקיימו בבית הכנסת שעל-יד האוהל הקדוש, בו טמונים כ"ק האדמו"ר הצמח צדק נ"ע ובנו כ"ק האדמו"ר מוהר"ש נ"ע. גולת הכותרת היתה ביום ראשון, ערב יום הבהיר ח"י אלול, בראשות רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר, שפתח בעריכת שלוש בריתות, לשני יהודים מהעיר ויטבסק שבבלרוס הסמוכה לעיירה שהגיעו יחד עם רבה של ויטבסק הרב מלכיאל גורגודזה וזכו להיכנס בבריתו של אברהם אבינו ע"ה, ונימול נוסף שהגיע עם רבה של אריול השליח הרב אלכסנדר גרישין.
באירוע המרכזי נערך מעמד הכנסת ספר תורה, תרומת הנגיד ר' יצחק מירלשווילי בהשתדלות הרב משה שילת והרב משה רובין. עם סיום התהלוכה לכבודה של תורה ברחובות העיירה, נערך כינוס הקהל והתוועדות חסידית בה השתתפו כארבע מאות תלמידי הישיבות ברוסיה, שהגיעו בצי אוטובוסים להשתתף במעמד המרומם, לכבוד יום הבהיר ח"י אלול ונעילה ראויה ל'שנת הקהל'.
ההתוועדות נערכה בתוך ההיכל המשוחזר של הישיבה, בהשתפות רבנים, ראשי הישיבה והמשפיעים. במהלך סעודת המצווה נפדו ע"י הכהן הרב קוגן, חמישה בכורים. הנגיד מר דוד אמינוב בירך את משתתפי הכינוס, ומתוך התוועדות חסידים לתוך הלילה, ליל ח"י אלול, ננעלה שרשרת אירועי החג בעיירה החסידית ההיסטורית.

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

הרשמו לניוזלטר

בתי חב״ד ברוסיה מקיימים אירועים חוויתיים לאורך כל השנה.
אנחנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים ולקבל עדכונים שוטפים