.

.

כניסת שבת:

יציאה:

פרשת שבוע

.

הכינוס השמיני של איגוד הקהילות היהודיות

נציגים של כ-150 קהילות יהודיות ברוסיה השתתפו בעיר הבירה מוסקבה בכנס איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה שנערך בפעם השמינית, מאז הקמתו לפני 25 שנה, ומאז הוא הולך ומתפתח לטובתם של מאות אלפי היהודים הפרוסים בכל הערים והמחוזות במדינה.

הישיבה המרכזית שפתחה את הכנס, נערכה בהיכל בית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" שבמרכז מוסקבה, אשר במשך כל השנה מהווה מוקד ומרכז לכלל הרבנים וראשי הקהילות בהגיעם לבירה, בתפילות, שיעורים ופעילויות רבות.

בכנס הפתיחה השתתפו נציגי כלל הדתות ברוסיה ובכירי ממשל רבים, ששיתוף הפעולה איתם הניב במשך השנים פירות רבים למען יהדות רוסיה. בנוסף התקבל מספר רב של אגרות ברכה ממשרדי ממשל, בהם הובעה הערכה לנוכח הפעילות היהודית הרב-גונית בכל מרחבי רוסיה. בין המברכים היו ראש ממשלת רוסיה, ראש העיר של מוסקבה ושורה של אנשי ממשל חשובים.

בפתח הישיבה, אותה הנחה דובר האיגוד הרב ברוך גורין, עורר בדבריו הרב הראשי הרב בערל לאזאר את המשימה העיקרית של הארגון: "אנשים שמגיעים לקהילה רוצים לשמוח בעובדה שהם יהודים, ורוצים להיות גאים ביהדותם. עלינו לספק להם כל אפשרות לכך, כדי שבכל בית ובכל משפחה יהודית יורגש הקשר עם המסורת שלנו ועם ערכינו הנצחיים". בהמשך פירט הרב הראשי שורה של פעילויות בהן יש להתמקד, בכדי לעורר את היהדות בכל נשמה יהודית ברוסיה.

לאחר סיום דברי הרב הראשי, הוזמן ראש המחלקה לקשר עם ארגונים דתיים מטעם לשכת נשיא הפדרציה הרוסית, מר יבגני ארמין, לשאת דברים. הנואם הביע את תודת לשכת הממשל לאיגוד הקהילות היהודיות ברוסיה ואת הערכתם על עבודה מסורה וחשובה, והדגיש את הפעילות ההומניטארית של הארגון. בדבריו ציין את בניית בתי הכנסת המתנוססים לתפארה, והזכיר את שיתוף הפעולה הקבוע עם כל גורמי הממשל. במיוחד ציין את העזרה לילדים עם צרכים מיוחדים, שנעשה בבניין החדש של בית הספר "אור אבנר" בעיר נובוסיבירסק.

נשיא קרן "סטמאגי" וסגן נשיא הקונגרס היהודי הרוסי, מר גרמן זכרייב, שיבח את שיתוף הפעולה בין הארגונים שהביא להצלחות רבות למען יהודי המדינה.

נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה הרב אלכסנדר ברדה, סיכם את הקונגרס בהקראת דו"ח מפורט על פעילות הארגון ב-4 השנים האחרונות, מאז הוועידה הקודמת, הכוללים למעלה מ-160 בתי כנסת ומרכזים קהילתיים הפועלים בהצלחה ברחבי רוסיה, ופירט את ההישגים בכל תחומי החיים היהודים שהושגו בשנים אלו בערים רבות ברוסיה.

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

הרשמו לניוזלטר

בתי חב״ד ברוסיה מקיימים אירועים חוויתיים לאורך כל השנה.
אנחנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים ולקבל עדכונים שוטפים